Hilde Platou Johansen – 2022

Hallo alle ættere💕

Det ble ikke noe innlegg fra Skjetten i desember 22, men bedre sent enn aldri – er det vel noe som heter……..som Fridthjof ville ha sagt – JE Æ LITT TREG – MEN DÆ Æ MÆST I MAGAN! Nå er det en ny høytid – med flotte påskedager på hytta.

Året 2022 ble et begivenhetsrikt år. Innlegget mitt er som vanlig langt, men det er stort sett bilder😉

Det startet med en hobby jeg/vi synes er veldig gøy (ellers hadde jeg/vi kanskje ikke holdt på med det😜 – nemlig puslespill. Jeg fikk et lite puslespill og et 3D-puslespill til jul 21, og disse måtte jo pusles. Jeg fikk noe hjelp da……

Eivind og Christine i aksjon

Da Ada er født 28.06.20 (Korona-barn) har det ikke vært like enkelt å gjennomføre en barnedåp, når en har stor familie og ønsker å invitere sine aller nærmeste. Ada var 1,5 år, da Anette og Asle inviterte til barnedåp i Bergen 23.01.2022. Anette hadde planlagt at Ada kunne døpes i bunad eller en pen vanlig kjole, men etter samtale med presten, fikk de beskjed om at det måtte være lang hvit kjole. Hun ble jo bare en helt nydelig prinsesse ❤️❤️❤️

Det som også var gøy var at det var 2 barn som ble døpt i Fyllingsdalen kirke denne søndagen. Begge har ett besteforeldre-sett fra Skjetten.

I slutten av februar fløy jeg over til Bergen og Anna ble med meg tilbake til Østlandet igjen – første gang på vinterferie alene. Vi tok toget Bergen – Lillestrøm, noe som fungerte helt fint. Anna har arvet det å like å legge puslespill🥰

Anna og jeg hadde en koselig togtur og været var flott over fjellet

Og endelig ble det tid sammen med favoritt-tanta på Skjetten💕

Videre ble det flotte dager på hytta

Vi fant også frem gamle puslespill, som bestefar Atle la, da han var liten.  Og gapahuken ble selvfølgelig brukt, både tidlig og sent.

Torsdag i vinterferien reiste vi hjem til Skjetten og skulle videre til Bergen på fredag. Anna fikk ikke sove på kvelden og jeg ble supervarm, men ikke dårlig. Jeg la meg derfor sammen med Anna og våknet fredag morgen i helt fin form. Vi reise over til Bergen og skulle feire Anna sin 4 års dag på lørdag. På fredag kveld begynte jeg å nyse litt mer enn vanlig – og lørdag sjekket jeg meg bare for å få bekreftet at det bare var forkjølelse – men den gang ei🙈 Det ble hotellet på meg resten av helgen og gjestene til Anna ville selvfølgelig ikke komme….. Anna hadde jo vært sammen med meg hele uka. Ingen andre testet positivt.

I påsken kom Anette og jentene til Skjetten, da Asle var utenlands på jobb. Atle og jeg måtte selvfølgelig introdusere Anna for stolpejakt – på Fetsund Lenser💕

Rett etter påske fylte jeg 60 år og selve dagen ble først markert på jobb – med lunsj, kake, tale, blomster og gave❤️ Ellers dukket det opp blomster på døra hjemme – og mange gode lykkeønskninger fra fjern og nær. Kjempekoselig❤️

På kvelden spiste Atle og jeg en bedre middag i Brasseriet på Lily Country Club på Kløfta – og 2 dager etter, kom presangen fra familien😍 Gjett om jeg ble glad – akkurat det jeg ønsket meg💕

I mai reiste vi over til Bergen og feiret 30 års dagen til Anette💕 Søndag ble det tid til skogstur før vi reise hjem. Det er kjekt at Anette kjenner folk innen hotellbransjen og at vi får oppgradert rom uten at verken Anette eller vi ba om det. Toppetasjen på Hotell Norge med egen terrasse – helt nydelig😍

Så kom endelig dagene Benjamin og Nadia hadde sett frem til i over 2 år. De skulle egentlig ha feiret bryllup i juni 2020, men på grunn av pandemien, ble dette utsatt til 2021. Heller ikke da gjorde reglene det slik at de fikk gjennomført det, men i juni 2022 – da feiret vi 3 dager til ende på Dömle Herregård i Sverige.

Vi hadde en kjempekoselig fredagskveld og en enda koseligere og flott lørdag❤️❤️❤️

I slutten av juni var det, som vanlig, et koselig familietreff på Tokstad. Det ble igjen en Bergenstur for å feire Ada sin 2 års dag, men nå med for oss, ny bil. På nytt en Toyota RAV 4, men denne gangen en Hybrid, 2019 modell. På hjemveien besøkte vi Eivind i Lom – hvor jeg prøvde zipline over Prestfossen og vi fikk selvfølgelig  med oss noen fjell-stolper også, sammen med Eivind😜

Videre var det tilbake på hytta og gjøre de siste forberedelsene til den store 60 års feiringen. To helger til ende.

Første helgen i juli kom Brita, Olav og Kathe – superkoselig💕Atle testet positivt på korona etter denne helgen og var på Skjetten frem til fredag morgen før den store feiringen. Da er det kjekt å ha barn som trår til🥰

Andre helgen i juli var selve familie-feiringen. Og feiringene ble det beste jeg kunne ønske meg. Dagen ble for meg helt perfekt – akkurat slik jeg ville ha det og med de beste rundt meg❤️

217 meter på det høyeste og ca 150 m i diameter. Ett blad er 72 meter

Feiringen startet med et foredrag hos Odal Vind, før vi ble fraktet i buss opp til vindmølleparken «bak» hytta.

Her er gjengen på vei fra gapahuken og opp til boden, hvor maten ventet.

I starten av oktober fikk vi skiftet ut isolasjonen i gang-gulvet på hytta. Rev det ned fra undersiden (kjelleren) og fikk leire ut og steinull inn – og fikk opp asfaltplater. Veldig fornøyd.

Første helgen i høstferien reiste jeg over til Bergen og hentet med meg tilbake begge jentene, denne gangen. Tenkte at det ville gå bra – noe det så absolutt gjorde. Helt utrolig hvor fortrolige de er. Atle hentet oss i Lillestrøm og vi reise på hytta. Selvfølgelig er grom-tanta med – noe som gjør «barnepasset» mye enklere. Jeg hadde planlagt at vi skulle lage fuglekasser – noe vi fikk ordnet sammen. Vi kjørte til XL-Bygg og jentene fikk velge malingsfarge(r) selv.

Når en ikke har malingsfrakker/malingsklær tilgjengelig, fungerer søppelsekker og brødposer helt utmerket😂

(Nå i påsken 23 har vi sett fugl inn og ut av begge kassene – veldig gøy😍)

Gapahuken er bare helt toppers🥰 Den ble brukt hele dagen – også formiddagsluren ble ordnet der❤️

Siste helgen i oktober var det søskentreff på hytta – noe som er skikkelig koselig💕 Setter stoooor pris på at dere setter av helgen. Cala snakket vi med, da hun var i Spania.

03.11.22 feiret vi enda et jubileum. Da ble svigermor 90 år

I desember var det igjen en koselig søskensamling på Tokstad, men den har jeg ingen bilder ifra – bare at lufta gikk ut av madrassen vi lå på😂😂

Julaften ble feiret på Skjetten, med 4 av 5 barn – Daniel, Benjamin, Christine og Eivind💕

Jeg har ikke vist, eller fortalt, om noen av stolpeturene Atle og jeg gikk i 2022 – utenom den ene i Fetsund med Anna og nevnt Lom med Eivind. De fleste har vært flotte og det er vanskelig å trekke frem noen spesielle. Å gå midt i Oslo, Madonnastien på Haglebu, gå i et flott skogsterreng i Løten eller sitte og spise lunsj ved et vann og følge med på frosker, er like magisk – men kan absolutt ikke settes opp mot hverandre. Hver tur har hatt sin sjarm🥰 Vi fikk tatt 2009 stolper (ny rekord) og gikk totalt ca 91 mil. Tar vi med de få topp-turene Atle og jeg gikk sammen, bikket vi 100 mil. Fornøyd med det🥰

Da vil Atle og jeg få ønske dere en flott vår – ta vare på hverandre og hverdagen❤️

Klem

LinkedIn
Du vil kanskje også like